Årsrapport 2010

Artikkelen er fra nyhetsarkivet til Det norske.

29. mars 2011

Nå er årsrapporten for Det norske klar. Vi kaller den ‘Det norske mot nord’ for å understreke at vi vil være offensive i nord. Rapporten legger vekt på utfordringene vi har på vei mot å bli et fullverdig oljeselskap med utbygging og etterhvert drift av egne felt. I år kan du studere årsrapporten også digitalt.

aarsrapport 2010Vi har delt rapporteringen i en Årsrapport og Styrets årsberetning med årsregnskap.

Rapportene kan leses her.

I år har vi i samarbeid med Headspin Production AS i Trondheim for å lage en nettbasert løsning for optimal lesing på nett. Det vil fortsatt være mulig å lese den på ”vanlig måte” fra PDF.

Illustrasjoner og konsept i årsrapporten er utarbeidet av Scanpartner AS Trondheim. Konseptet bygger på Steampunk stilen som henter inspirasjon fra forfatterne Jules Verne og H.G. Wells, og er kombinert med den åpne vinternaturen man finner mot nord.

Den digitale årsrapporten forsøker å ta vare på den åpne følelsen ved å bruke rom rundt elementene og en skalerbar layout. Det er lagt vekt på enkel og forutsigbar navigasjon som også skal muliggjøre hensiktsmessig bruk på nettbrett. Dette inkluderer at man støtter navigasjon med fingerbevegelser, for å bla mellom sidene.

Bestill trykt versjon av årsrapporten ved å sende en e-post til detnor@akerbp.com med ditt navn og adresse.

Om Det norske:
Det norske er nest størst i antall operatørskap, lete- og borevirksomhet på norsk sokkel. Det offensive leteprogrammet er det største et uavhengig norsk selskap noen gang har gjennomført på norsk sokkel. Det norske driver virksomheten på en sikker og ansvarlig måte i nært samarbeid med myndighetene. Det norske skal i 2011 delta i over 10 boreoperasjoner som operatør eller partner.

Det norske har rundt 200 ansatte. Selskapets hovedkontor er i Trondheim. Selskapet har også kontorer i Stavanger, Oslo og Harstad. Det norske er notert på Oslo Børs (‘DETNOR’).